به گزارش آوای تبریز، ضمن تشکر و قدردانی از فعالان رسانهای استان و دغدغههای به حق آن عزیزان در مطالبه حقوق شهروندان به اطلاع میرساند که روزانه در خط یک متروی تبریز از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ شب، ۵۰ هزار مسافر جابجا میشود که به اشتباه ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر ذکر شده است.
مورد دوم، درخصوص عملیات عمرانی و اجرایی سایر خطوط از جمله خط دوم و اشاره به نواقص خط یک است که با توجه به اهمیت حمل و نقل ریلی از سوی اعضای ششم شورای شهر و شهرداری کلانشهر تبریز و وقفه در اتمام و تکمیل خط یک و بلاتکلیف ماندن پروژه خط دوم، مجموعه مدیریت شهری را بر آن داشت تا با احصاء مشکلات بنیادی و راه حلهای رفع موانع موجود، عملیات عمرانی و اجرایی را تسریع بخشند و برای اینکه در این فرایند اطلاع رسانی شفاف برای شهروندان لازم مینمود با نصب روز شمار در سال ۱۴۰۱ ، سه ایستگاه باقیمانده خط یک ( قونقا، گازران و لاله) را در موعد معین به اتمام رساندند و نواقص جزئی موجود در خط یک نیز مانعی برای بهرهبرداری و خدمات رسانی به شهروندان نبود و در حال حاضر نیز متروی تبریز روزانه با جابجایی ۵۰ هزار نفر مسافر، نقش بسزایی در حمل و نقل و ترافیک ایفا میکند.
مورد سوم؛ بعد از اتمام ایستگاههای خط یک، شورای شهر و شهرداری و مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی تمرکز خود را معطوف به تسریع عملیات اجرایی پروژه خط دوم کرد که با برنامهریزی و بررسی موارد فنی ومهندسی، جلسات متعدد و احصاء مشکلات و موانع مهم بر سر راه پروژه، در نهایت روز شمار اتمام پروژه در ایستگاههای فاز اول خط دوم نصب شد و مقرر شد با همت و تلاش شبانه روزی و جهادی در موعد مقرر، فاز اول خط دوم را در مدار بهرهبرداری قرار دهد.
سخن آخر اینکه عقب ماندگی پروژه خط دو، مسئلهای نیست که مربوط به یکی دو سال اخیر باشد بلکه این پروژه از زمان آغاز تاکنون مشکلات و موانع متعددی داشته که دست آخر از سال ۱۴۰۱ و اقدام به اعلام زمانبندی اتمام فاز یک پروژه شده است. تلاشهای غیرقابل انکار در تسریع حفاری تونل در یک سال اخیر که منجر به اتمام حفاری در فاز اول این خط شده و کل خط تا ۶ ماه آتی اقدامی است که حاکی از عزم راسخ و جدی مدیریت فعلی شهری و اعضای شورای ششم کلانشهر تبریز بر اتمام عملیات اجرایی این خط نموده اند.
ثبت دیدگاه