به گزارش آوای تبریز، جبارعلی ذاکری روز یکشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان، با ابراز نگرانی از افزایش آمار تصادفات درون شهری، تعدد آنها را قابل تامل و نیازمند بررسی و تحلیل دقیق دانست و بر تقویت تعامل شهرداریها با پلیس راهور و حضور موثر پلیس در شهرها برای کاهش ترافیک و آمار تصادفات منجر به فوت تاکید کرد.
وی گفت: بررسی های انجام شده در ۱۰ محور جادهای آذربایجان شرقی نشان دهنده استفاده ۷۰ درصد رانندگان از کمربند ایمنی و ۴۳ موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی است.
به گفته وی ۳۸ درصد سبقت خودروها در جاده ای آذربایجان شرقی غیرمجاز و ۳۱ درصد تردد خودروها نیز با سرعت غیرمجاز به ثبت رسیده است.
ذاکری با بیان اینکه نواقص متعدد آزادراه ۱۵ کیلومتری تبریز – سهند باید بررسی و پیمانکار این طرح مورد پرسش قرار بگیرد، گفت: عوارض دریافتی از خودروها کفاف هزینههای نگهداری این آزادراه را نمیکند و برای رفع نواقص و تکمیل آن نیاز به تخصیص اعتبار است.
فوتیهای حوادث رانندگی در آذربایجانشرقی هشت درصد افزایش یافت
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اعلام کرد: تعداد فوتی های ناشی از حوادث و تصادفات رانندگی این استان از ابتدای سالجاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش یافت.
مهرداد ستاره با ابراز نگرانی از افزایش روز افزون جان باختگان تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی، افزود: در مدت یاد شده تعداد ۵۸۴ نفر در سوانح رانندگی استان جان خود را از دست داده اند که شهرستان تبریز با ۱۲۴ نفر آمار فوتی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی شهرستان های مرند با ۵۵ نفر و اهر با ۳۶ نفر به ترتیب بیشترین آمار تلفات جانی تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی را داشته اند.
ستاره با بیان اینکه ۵۴ درصد جان باختگان حوادث رانندگی آذربایجان شرقی به دلیل شدت تصادم در محل حادثه فوت کرده اند، اظهار کرد: بر همین اساس ۴۳ درصد فوت شدگان در محل بیمارستان و پنج درصد نیز حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند.
مهمترین علت تصادفات منجر به فوت استان را با فراوانی ۳۴ درصدی مربوط به واژگونی
سرهنگ آبراهه سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی نیز مهمترین علت تصادفات منجر به فوت استان را با فراوانی ۳۴ درصدی مربوط به واژگونی خودرو و عدم توجه به جلو و خواب آلودگی رانندگان اعلام کرد
ثبت دیدگاه