به گزارش آوای تبریز، دانشآموزان استان در این جشنواره به صورت گروهی و به صورت تیمی، مهارت حل مساله را تمرین کردند.به گفته علیرضا اکبری، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، جشنواره علمی_آموزشی یادگیری مهارت محور برای اولین بار با هدف توسعه عدالت آموزشی به منظور اجرای راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با موضوع تنوع بخشی به محیطهای یادگیری در فرایند تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و ارائه خدمات آموزشی و فرصتهای تربیتی متناسب با مصالح جامعه، نیازها و علایق دانشآموزان در راستای شکوفایی استعدادهای آنان، برگزار میشود.وی با تاکید بر اصلاح و بروزآوری روشهای تعلیم و تربیت با تکیه بر روشهای فعال، گروهی و خلاق با توجه به نقش الگویی معلمان و ایجاد بستر مناسب جهت کسب تجارب جدید و لذت بخش برای دانشآموزان، ارتقای مهارتهای گوناگون حل مسئله و کاوشگری و آموزش استفاده از روشهای خلاقانه برای حل مسائل در زندگی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.وی متذکر شد: اولین جشنواره علمی_آموزشی یادگیری مسئله محور در بین دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی استان آذربایجان شرقی به اجرا درآمده است و ۱۳۲ نفر از دانشآموزان نواحی و مناطق استان پس از گذراندن آزمونهای برگزار شده کلاسی، مدرسهای، جوار و منطقهای به مرحله استانی راه یافتهاند.
اکبری در بخش پایانی سخنانش، خاطرنشان کرد: در مرحله استانی جشنواره، دانشآموزان در سه مرحله با سوالات حل مسئله، چالش اجتماعی و مهارتی با یکدیگر، رقابت میکنند. در اجرای این جشنواره بر توسعه مهارتهای اجتماعی، تقویت کار گروهی و مشارکتی در بین دانشآموزان و فرهنگسازی در این زمینه نیز توجه ویژه شده و علاوه بر این، اجرای جشنواره به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث توانمندسازی حرفهای آموزگاران پایه چهارم ابتدایی استان در زمینه طراحی سوال و راهبردهای حل مسئله میشود.پایان پیام/
ثبت دیدگاه