به گزارش آوای تبریز، «حیدر فتحزاده» روز پنجشنبه در بازدید از این طرح عمرانی اظهار کرد: طول این مسیر ۲۸ کیلومتر است و با سرمایه گذاری ۶۰ درصدی بخش خصوصی و ۴۰ درصدی بخش دولتی در حال اجرا است.
وی افزود: تملک اراضی واقع در مسیر و تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در تکمیل پروژه از چالش های اجرای آن به شمار میرود.
فتح زاده با بیان اینکه اتمام این طرح مهم ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: این طرح که کنارگذر جنوبی دوم تبریز نیز به شمار می رود به ارتقاء کمی و کیفی زیرساختهای حملونقل آذربایجان شرقی، تسهیل ارتباط با سایر استانها، تکمیل شبکه آزادراهی شمال غرب کشور در محدوده شهر تبریز و نیز عدم ورود ترافیک برونشهری به بزرگراه شهید کسائی در راستای کاهش بار ترافیکی آن بزرگراه و کاهش سوانح رانندگی کمک می کند.
رئیس منطقه پنج و بازرس کل آذربایجان شرقی نیز همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی استان با کارفرما در جهت اتمام هر چه سریعتر قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه را ضروری برشمرد.
«سعید قاسمی وند» همچنین بر تقویت مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی تاکید کرد.
آزادراه تبریز – ارومیه با هدف ایجاد مسیری مناسب بین شهر تبریز (مرکز استان آذربایجان شرقی) و ارومیه (مرکز استان آذربایجان غربی) در ادامه ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان در ۶ قطعه طراحی شده که ۷۱ کیلومتر آن شامل قطعه اول به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و عملیات ساخت قطعه سوم به طول ۱۷ کیلومتر، پنجم به طول حدود ۳۰ کیلومتر و ششم به طول ۲۸کیلومتر در دست اجراست.
این آزادراه دارای ۶ خط به عرض ۳۲ متر است که تا کنون برای اجرای قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه ۱۴ کیلومتر آزادسازی انجام گرفته است.
آذربایجانشرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
ثبت دیدگاه