افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 5 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 5413 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 46×
  • متوسط پیشرفت طرح های آزادراهی در آذربایجان‌شرقی ۵۸ درصد است
    ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
    شناسه : 19267
    5
    آوای تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در زمان کنونی ۱۶۹.۲ کیلومتر طرح آزادراهی در این استان در دست اجراست، گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها حدود ۵۸ درصد است.
    منبع : ایرنا
    پ
    پ

    به گزارش آوای تبریز، «سیداحمد موسوی» روز شنبه،  افزود: این طرح ها شامل آزادراه تبریز- مرند – بازرگان به طول ۵۱ کیلومتر، آزادراه تبریز – ارومیه به طول ۲۸.۲ کیلومتر، آزادراه مراغه – هشترود به طول ۹۰ کیلومتر و تکمیل نواقص آزادراه تبریز – زنجان است.

    وی اظهار کرد: برای اجرای طرح های آزادراهی استان ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سه سال گذشته تصویب شده که از این میزان ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سفر استانی رییس جمهور شهید است.

     

    برای اجرای طرح های آزادراهی استان ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سه سال اخیر تصویب شده که از این میزان ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سفر استانی رییس جمهور شهید است.

    میانگین پیشرفت پروژه های آزادراهی در آذربایجان‌شرقی ۵۸ درصد است

     

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ها ۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و برای تکمیل این طرح ها ۱۲۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

    تاکنون برای اجرای این طرح ها ۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و برای تکمیل آنها ۱۲۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

    موسوی، ادامه داد: قطعه۱ آزادراه تبریز – مرند – بازرگان به طول ۶۳ کیلومتر با عنوان آزادراه تبریز – مرند با پیشرفت فیزیکی ۳۷.۵ درصد در دست اجرا و بقیه قطعات این پروژه به طول ۲۱۷ کیلومتر هنوز به پیمان نرفته است.

    وی یادآور شد: ۱۳ کیلومتر اول این آزادراه(کنارگذر غربی) زیر ترافیک رفته و سه هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه اختصاص یافته است.

     

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ۲۹ کیلومتر از قطعه۴ آزادراه تبریز – ارومیه نیز زیر ترافیک رفته و قطعه۳ شامل زوج تونل به طول ۴.۵ کیلومتر متوقف بوده، قطعه۵ به طول ۴۴ کیلومتر به پیمان نرفته و تنها قطعه۶ (رینگ دوم جنوبی تبریز) با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۲ درصدی در حال اجرا است که ۱۱ کیلومتر از آن معارض دارد.

    موسوی، افزود: برای اجرای قطعه۶ این طرح پنج هزار میلیارد ریال به صورت نقدی، پنج هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ و سه هزار میلیارد ریال از محل تخصیص قیر اختصاص یافته است.

    وی اظهار کرد: قطعه یک الف آزادراه مراغه – هشترود دارای پیشرفت حدود ۲۷.۵ درصدی، قطعه۱ ب پیشرفت ۶ درصدی، قطعه۲ پیشرفت ۸۴ درصدی، قطعه۳ پیشرفت ۸۳ درصدی و قطعات۴ و ۵ با هم دارای پیشرفت حدود ۴۱ درصدی است.

     

    قطعه۱ الف آزادراه مراغه – هشترود دارای پیشرفت حدود ۲۷.۵ درصدی، قطعه۱ ب پیشرفت ۶ درصدی، قطعه۲ پیشرفت ۸۴ درصدی، قطعه۳ پیشرفت ۸۳ درصدی و قطعات۴ و ۵ با هم دارای پیشرفت حدود ۴۱ درصدی است.

    میانگین پیشرفت پروژه های آزادراهی در آذربایجان‌شرقی ۵۸ درصد است

     

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: قطعات۲ و ۳ و قسمتی از قطعه۴ این آزادراه جمعا به طول ۴۸ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصدی، محدوده جهش تولید دانش بنیان (کیلومتر ۱۳ تا ۴۸) پیشرفت ۷۹ درصدی داشته و قطعه۱ (الف و ب) این پروژه متوقف است.

    موسوی، اعتبار تخصیص یافته به پروژه آزادراه مراغه – هشترود را یک هزار و ۳۳۴ میلیار ریال به عنوان قسط اول ماده ۵۶ اعلام کرد و ادامه داد: آزادراه تبریز – زنجان نواقصی مانند تقاطع ها، تونل ها و آسفالت دارد که در حال تکمیل است.

    آزادراه تبریز – زنجان نواقصی مانند تقاطع ها، تونل ها و آسفالت دارد که در حال تکمیل است.

    به گزارش ایرنا، آزادراه تبریز – ارومیه با هدف ایجاد مسیری مناسب بین شهر تبریز (مرکز استان آذربایجان شرقی) و ارومیه (مرکز استان آذربایجان غربی) در ادامه ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان در ۶ قطعه طراحی شده که ۷۱ کیلومتر آن شامل قطعه اول به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و عملیات ساخت قطعه سوم به طول ۱۷ کیلومتر، پنجم به طول حدود ۳۰ کیلومتر و ششم به طول ۲۸کیلومتر در دست اجراست.

    طرح آزادراه تبریز- ارومیه که می تواند در توسعه حمل و نقل زمینی ایران با همسایگان نقش مهمی ایفا کند، با سرعت خوبی درحال اجرا است.

    آزادراه تبریز- ارومیه از جمله طرح های زیربنایی حوزه راه در منطقه شمال غرب محسوب می شود، این آزادراه علاوه بر کاهش محسوس فاصله بین ۲ شهر مهم شمال غرب کشورمان، در صورت تکمیل بسترساز رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه شمال غرب و توسعه صنعت گردشگری در مناطق پیرامون دریاچه ارومیه خواهد شد.

    بر اساس برآورد کارشناسان راه و شهرسازی آذربایجان شرقی قرار است ۴۸ کیلومتر از آزادراه مراغه – هشترود، ۳۳ کیلومتر از آزادراه تبریز – مرند و ۱۶ کیلومتر از تبریز – ارومیه تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل و به بهره برداری برسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.