به گزارش آوای تبریز، واقف بهروزی در گفتوگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت ویژه سرمایهگذاری و نگاه راهبردی به آن در اسناد بالادستی از جمله “سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی” و “سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی” اظهار کرد: دولت هرگونه حمایت از سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی را در سرلوحه برنامهها و اقدامات خود قرار داده و تمام تلاش خود را در این زمینه معطوف نموده چرا که جذب سرمایه زمانی با موفقیت همراه است که با برنامهریزی مناسب، گامهای مؤثری در حوزه بهبود فضای کسب و کار با ارائه خدمات بهتر و بیشتر به سرمایهگذاران برداشته شده باشد.
وی افزود: به منظور حمایت، تسهیل و تقویت نهاد واحد رسیدگی به امور سرمایهگذاری، جلوگیری از پراکندهکاری و سردرگمی متقاضیان سرمایهگذاری در سطح استان، انسجام در اجرای برنامهها و همافزایی بیشتر در این زمینه، بخشنامهای از سوی مقام عالی استان در رأس تکالیف مدیران بخشهای دولتی در موضوع سرمایهگذاری ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: به جهت نهادسازی و بسترسازی لازم برای حمایت از سرمایهگذاری، راهبری و سیاستگذاریهای کلان سرمایهگذاری استان، شورای عالی سرمایهگذاری با شرح وظایف مشخص، ترکیب و نحوه عمل آن به تصویب شورای برنامهریزی و توسعه استان رسیده و به دستگاههای ذیربط ابلاغ گردیده است.
وی افزود: در این راستا مرکز خدمات سرمایهگذاری آذربایجانشرقی به عنوان کانون مراجعه متقاضیان سرمایهگذاری، برنامههایی را در جهت تسهیل و حمایت از سرمایهگذاری، مساعد نمودن فضای سرمایهگذاری، پیگیری امور مربوط به سرمایهگذاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاههای اجرایی در امور مربوط به سرمایهگذاری دارد.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایهگذاری آذربایجان شرقی با اشاره به آمار سرمایهگذاری خارجی استان در دو سال گذشته گفت: میزان سرمایهگذاری خارجی مصوب آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰، ۴۰ میلیون دلار بود و ۱۸ میلیون دلار نیز جذب شد اما در سال ۱۴۰۱، ۱۰ طرح سرمایه گذاری به ارزش ۱۵۵ میلیون دلار مصوب شد و ۱۲ طرح به ارزش ۲۷ میلیون دلار جذب گردید که نشان دهنده افزایش ۲۸۷ درصدی در طرحهای سرمایه گذاری خارجی مصوب و افزایش ۵۰ درصد در طرحهای سرمایه گذاری جذب شده است.
وی شناسایی فرصتها و پتانسیلهای سرمایه گذاری را گامی مهم در جهت جذب سرمایه گذاران در استان دانست و یادآور شد: برگزاری ۷۸ نشست با متقاضیان سرمایهگذاری و مراجعهکنندگان به مرکز خدمات سرمایهگذاری و ارائه راهنمایی و مشاوره به متقاضیان سرمایهگذاری انجام شده است.
وی در پایان گفت: پذیرش هفت هیأت اقتصادی، اعزام دو هیأت اقتصادی و سرمایهگذاری، حضور در هفت همایش و نمایشگاه سرمایهگذاری، حضور در شش نشست با شرکتهای سرمایهگذاری، از اقدامات دیگری بود که در زمینه بازاریابی بین المللی انجام شده است.
ثبت دیدگاه