متروی تبریز؛ روی خط احیا!
شناسه : 958
14
اختصاص 300 میلیارد تومان برای تکمیل خط یک قطار شهری تبریز پروژه‌ی متروی تبریز از ابتدای دهه‌ی هشتاد وارد فاز مطالعاتی و اجرایی شد و چهار خط برای اجرای آن پیش‌بینی شده است.
پ
پ

رشد جمعیت و به تبع آن افزایش مسافرت‌های درون‌شهری، ایجاد و توسعه حمل‌و‌نقل درون و استفاده از راهکارهای مناسب برای کاهش بار ترافیک را در کلان‌شهرها ناگزیر کرده است؛ قطار شهری یا همان مترو به دلیل برخی مزایا از جمله قابلیت حمل بالای مسافر و جابجایی سریع و بدون‌وقفه مسافران، موردتوجه دولتمردان و مسوولان شهری برای کاهش ترافیک و تسهیل تردد شهروندان بوده است.

پروژه‌ی متروی تبریز از ابتدای دهه‌ی هشتاد وارد فاز مطالعاتی و اجرایی شد و چهار خط برای اجرای آن پیش‌بینی شده است. خط یک قطار شهری تبریز در سه فاز و به طول ۱۷/۲ کیلومتر از ائل‌گولی تا ایستگاه نور طراحی‌شده که فاز نخست آن به طول ۶ کیلومتر در حد فاصل ائل‌گلی تا ایستگاه استاد شهریار به‌صورت آزمایشی در سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید و فاز دوم در حد فاصل ایستگاه استاد شهریار تا میدان‌ساعت در بهمن ۱۳۹۵ راه‌اندازی شد و فاز ۳ آن نیز به‌دلیل وقوع حادثه تعطیل شده است.

تکمیل این پروژه نیازمند اعتبارات و تزریق بودجه از سوی دولت و شهرداری است و در سفر اخیر هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط یک قطار شهری تبریز اختصاص داده شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.