«کوین سیستروم» و «مایک کریگر» از راهاندازی اپلیکیشن «آرتیفکت» (Artifact) خبر دادند. آرتیفکت برنامهای است که نوید «فید خبری شخصیسازی شده» را میدهد و توسط هوش مصنوعی طراحی شده است.
کریگر در یک پست اینستاگرامی گفت که او و سیستروم بیش از یک سال است که برای راهاندازی این سرویس با یک تیم مشغول کارند.
بر خلاف اینستاگرام، این برنامه بیشتر روی مقالات متمرکز است تا عکس. طبق گزارشها، آرتیفکت محتوا را براساس علایق توصیهشده و امکان گفتگو با دوستان فراهم میکند.
«فید اصلی» مقالات محبوب از سازمانهای رسانهای بزرگ گرفته تا وبلاگ نویسان کوچک را نمایش میدهد و «فید کاربر» براساس چیزی که روی آن کلیک میکنید، شخصیتر میشود.
این راهاندازی در زمانی انجام میشود که فعالیتهای جدیدی در دنیای رسانههای اجتماعی آغاز شده است. در حین آشفتگی و عدم اطمینان در توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک، سرویسهای جدیدتر به کاربران کمک میکند اخبار و به روز رسانیهای شخصی را در یک فید دریافت کنند. در عین حال، رشد سریع تیکتاک، برنامههای دیگر از جمله اینستاگرام را برای کپی کردن ویژگیهای آن تحت فشار قرارداده است.
گزارشهای مختلف آرتیفکت را به عنوان «تیکتاک برای متن» و احتمالا «حتی یک حمله غافلگیرکننده در توییتر» توصیف کردهاند.
پس از راهاندازی اینستاگرام در سال ۲۰۱۰، سیستروم و کریگر این اپلیکیشن را در سال ۲۰۱۲ به قیمت یک میلیارد دلار به شرکت متا فروختند.
سال ۲۰۱۸ این زوج اینستاگرام را ترک کردند. گزارشها در آن زمان حاکی از آن بود که این جدایی به دلیل تنشها با مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت بر سر مسیر برنامه و تمایل به الحاق بیشتر آن به فیسبوک بوده است.
به گفته سایت پلتفرمر که اولین بار خبر راهاندازی اپلیکیشن «آرتیفکت» را منتشر کرده، سیستروم و کریگر از آن زمان سرمایهگذاریهایی را با تمرکز بر برنامههای اجتماعی آینده ایجاد کردهاند. به این ترتیب هم آرتیفکت اولین محصول از این سرمایهگذاری است.
ثبت دیدگاه